המוח, הגוף, התודעה – הקשר ביניהם לבין התדר האנרגטי שלנו

כיצד להשתמש בתודעה שלנו בכדי להעלות את התדר שלנו? 

או

המוח, הגוף, התודעה – הקשר ביניהם לבין התדר האנרגטי שלנו

חברות וחברים יקרות ויקרים!  שותפים לדרך…

מה שלומכן ושלומכם?

במאמר זה אני רוצה להתייחס לתדר העולה של גאיה, כיצד אנו מושפעים מכך, ומה אנו יכולים לעשות בכדי להעלות את התדר שלנו.

כדור הארץ נמצא בתקופה של שינוי, שהואץ מאוד מאז 2012 ובימים אלה השינויים שאנחנו חווים הולכים ונהיים יותר ויותר עוצמתיים ומורגשים. כולנו חשים בזאת. גם אלה מאיתנו שאינם מודעים לנושא חשים בכך. יש שיחוו זאת כעליה באינטנסיביות הקשיים שבחייהם, יש שיחוו זאת כעומס של בעיות גופניות, יש שיחוו זאת כתקופה של התרחשויות "טובות". לכולנו זו תקופה מאתגרת.

אחת הסיבות לכל זה הינה שהתדר של כדור הארץ נמצא בעליה. גאיה מעלה את התדר, את הרטט האנרגטי שלה, והתדר הולך ונהיה יותר ויותר גבוה ואינטנסיבי.

למעשה התקופה הזו מהווה עבורנו, בני האדם, חלון הזדמנות. חלון הזדמנות להעלות את התדר שלנו, ולעשות קפיצה ברמה האנרגטית שלנו. אם נשכיל לעשות זאת, נמצא את עצמנו ברמת תודעה גבוהה יותר. החומרי ייהפך פלסטי יותר, והיכולת שלנו לשלוט על הפיזי על ידי התודעה שלנו תלך ותעלה.

החדשות הטובות הן שיש לנו יכולת להשפיע על האופן בו אנו חווים את התקופה הזו, והאם נחווה אותה כקשה, שלילית, בעייתית לנו, או כתקופה מדהימה שדברים נפלאים קורים לנו מידי יום.

וכיצד אנו יכולים להשפיע על כך?

פשוט מאוד!  על ידי העלאת התדר האנרגטי שלנו.

אכן פשוט, אך איך עושים את זה? כיצד ניתן להעלות את התדר שלנו?

באמצעות המוח שלנו. באמצעות התודעה שלנו.

יש הרבה דרכים וכלים להעלות את התדר האנרגטי שלנו, ועל שלוש מהן אדבר בהמשך. אך ראשית ברצוני להסביר את הקשר ההדוק בין בתודעה, המוח, והגוף לבין התדר האנרגטי שבו אנו נמצאים.

המוח שלנו הוא האיבר השולט על כל הגוף. המוח והתודעה הם הקובעים האם נהיה בריאים או חולים, שמחים או עצובים, רגועים או לחוצים. והמוח/תודעה קובעים האם נהיה בתדר אנרגטי גבוה או נמוך.

למעשה כל הסימפטומים הגופניים-פיזיולוגיים הינם תוצאה של המצב האנרגטי שלנו – גבוה או נמוך. כאשר אנו בתדר גבוה, באנרגיה גבוהה, אז נחוש נינוחים ורגועים, והגוף יתפקד באופן מיטבי, ולא נחוש מיחושי בטן, כאבי ראש, עייפות בלתי מוסברת ועוד תופעות הקשורות ללחץ. וכן, כשאנו בלחץ אנו בתדר נמוך.

חשוב כאן להזכיר את מערכת העצבים האוטונומית. מבלי להיכנס לפירוט, די לומר שיש שני לה חלקים מקבילים ומנוגדים – מערכת העצבים הסימפתטית, והמערכת הפרא-סימפתטית. הראשונה נכנסת לפעולה בשעת סכנה ומשנה בגוף פרמטרים רבים, כגון דופק, לחץ דם, קצב הנשימה, הפרשת הורמוני לחץ, ועוד. ואילו השניה אמורה להיות פעילה ודומיננטית כשאין סכנה (כלומר, רוב הזמן), והיא משפיעה באופן הפוך על אותם פרמטרים גופניים.

למעשה מערכת העצבים האוטונומית מהווה את הגשר בין התודעה לבין הגוף, בין הרוח לחומר. וכיצד זה?  מכיוון שמה שקובע את פעילות המערכת הזו – והאם היא תפעל על הגוף לכיוון הסימפתטי (כלומר כשיש סכנה) או לכיוון הפרא-סימפתטי (כלומר, הכל בסדר ואין סכנה) – זה כיצד אנו מפרשים את הסביבה ואת המתרחש.

מתבקשת כאן דוגמא.

נגיד שאתם בבית בשעת ערב כאשר לפתע נשמעת דפיקה בדלת. אתם נזכרים שאתמול קראתם בעיתון על פורצים אלימים שנכנסים לבתים על ידי התחזות למתרימים. אתם מיד חשים בלחץ ובפחד, ובמוחכם רצים תסריטי אימה שונים… המערכת הסימפטית שלכם "הוקפצה" על כל המשתמע מכך: הדופק והנשימה מואצים, לחץ הדם עולה, וכו'. הסיבה ברורה – פירשתם את הסיטואציה כמסוכנת.

באותה מידה, ביום אחר אתם עשויים לשמוע את הדפיקה בדלת ולהגיב אחרת לגמרי. כאן אתם חושבים שאלו בוודאי מתרימים ואתם מחייכים כי אתם אוהבים לתרום. התמונה המנטלית שעולה בכם היא תמונה נעימה ושמחה. המערכת הפרא-סימפתטית נותרת דומיננטית עכשיו, הדופק איטי, הנשימה עמוקה יחסית, לחץ הדם רגיל, וכו'. וכל זה כי פירשתם את הדפיקה באופן חיובי.

כלומר שמה שקובע את המצב הגופני-פיזיולוגי שלנו זה במידה רבה כיצד אנו מפרשים את הסיטואציה, את מה שאנו רואים ושומעים.

הנקודה החשובה כאן היא שכאשר אנו מפרשים לכיוון הבטוח, החיובי – אנו נהיה ברטט ובתדר אנרגטיים גבוהים. וכאשר אנו מפרשים לכיוון הסכנה, השלילי (עם כל ההשלכות הפיזיולוגיות שיש לכך) – אנו נמצאים ברטט אנרגטי נמוך, בתדר נמוך.

כלומר שהאופן בו אנו מפרשים סיטואציה נתונה משפיעה מיידית על המצב האנרגטי שלנו.

פירוש בטוח, חיובי – מביא אותנו למצב של אהבה, אחדות, הרמוניה, ותדר גבוה.

בעוד שפירוש לכיוון סכנה, פירוש שלילי – יביא אותנו למצב של פחד, נפרדות, כאוס, ותדר נמוך.

וכאן אני מגיע לחלק המעשי: כיצד אנו יכולים להשפיע על המצב האנרגטי, על התדר האנרגטי שלנו. אציין שלוש דרכים.

1.  המנטלי.

אנחנו כל הזמן מדברים לעצמנו, כל הזמן מתקיים בתוכנו דיבור פנימי, ואנחנו כל הזמן מפרשים סיטואציות. וכאמור הדיבור הפנימי והפרשנויות שלנו משפיעות על המערכת האוטונומית כמו גם על המצב האנרגטי שלנו. כלומר שעל ידי שינוי הפרשנות שאנו נותנים למצב מסויים אנו יכולים לשנות את התדר האנרגטי שלנו. לא תמיד זה קל לשנות את הדיבור הפנימי והפרשנות שלנו, מכיוון שהם נובעים ונוצרים מדפוסיי חשיבה אוטומטיים שנמצאים בתת-מודע שלנו. אך מרגע שאנו מודעים לכך ומתכווננים לכך, בהחלט ניתן לעשות שינוי הדרגתי בכך. לא ארחיב על כך כאן, אך לטובת למי שרוצה להעמיק בנושא אני אתן בסוף המאמר מספר קישורים למאמרים שלי בנושא זה.

2.  נשימה, נשימה, נשימה…

הנשימה הינה כלי עוצמתי לשינוי המצב האנרגטי שלנו ולהתמרה בכלל. יש הרבה טכניקות נשימה, אזכיר כאן רק אחת.

כאשר אנו מתוחים/לחוצים/נמצאים בחרדה כדאי לנו לנשום עמוק ולאט. נשימות עמוקות ואיטיות. כלומר, למלא לאט את הריאות ככל שאתם יכולים, להחזיק רגע, ואז לנשוף החוצה לאט עד כמה שאתן יכולות. ושוב להישאר רגע שם ואז לחזור על המחזור. נשימות כאלה יעבירו אתכם מהר מאוד למצב רגשי רגוע יותר וכתוצאה מכך התדר האנרגטי ישתנה אף הוא. הסיבה לכך הינה פיזיולוגית – נשימות עמוקות איטיות מפעילות את עצב הואגוס (הנקרא גם העצב התועה), שהוא עצב מרכזי במערכת העצבים הפרא-סימפתטית.

חשוב לדעת כי ככל שנתרגל ביומיום יותר נשימות עמוקות, כך נחזק ונשמן את המערכת הפרא-סימפתטית ורמת הרוגע הבסיסית שלנו תלך ותשתפר, וכמובן שגם המצב האנרגטי.

3.  מ ד י ט צ י ה . . .

מדיטציה הינה אולי הכלי שיכול להביא אותנו הכי עמוק והכי גבוה, ואשר באמצעותו אנו יכולים להעלות את התדר האנרגטי שלנו לרמה הגבוהה ביותר. אני מדבר על מדיטציה שקטה, לא מהמדיטציות המונחות. אלא פשוט ישיבה בעיניים עצומות והפניית תשומת הלב לנשימה. זאת מכיוון שהמדיטציה עשויה לחבר אותנו הישר למרחב האנרגטי הגבוה, לאחד, ולאחדות שבכל. זה דומה לחיבור מכשיר טלוויזיה לאנטנה לוויינית המסוגלת לקלוט מספר רב של תחנות וממרחקים גדולים.

גם כאן לא ארחיב עוד ואתן קישור למאמרים רלוונטיים, למי שרוצה להעמיק בנושא.

אז בכדי להקל על התקופה הזו של שינוי מואץ,

ולהפיק את המירב ממנה,

תשנו את הדיבור הפנימי שלכם,

תנשמו עמוק   ו ל א ט ,

ותמדטו…

באהבה,

תומר (:

(אה, כן…  גם לחייך עוזר…  😉

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *