חשיבות השמש וחשיפה לשמש לבריאות שלנו!

חשיבות השמש וחשיפה לשמש לבריאות שלנו!

חברים וחברות יקרים ויקרות! שותפים לדרך…
מה שלומכם שלומכן?

במאמר זה אני אסביר:

1. האם קרם "הגנה" מהשמש הינו בריא או מזיק?
2. האם השמש מזיקה או בריאה?
3. כמה עובדות חשובות בנושא השמש.
4. כמה סיבות טובות מדוע להיחשף לשמש.
5. כמה זמן חשיפה לשמש נדרש?
6. מי זקוק לתוסף של ויטמין די?
7. תזונה עשירה בפירות וירקות נותנת  הגנה טבעית מהשמש.

אני אתחיל דווקא עם כמה שאלות:

  • האם אתם מורחים קרם הגנה מהשמש בכדי להגן על עצמכם מהשמש המזיקה?
  • והאם אתם חובשים משקפי שמש בשביל להגן על עיניכם מפני קרני השמש?
  • האם אתם מאמינים שבפעולות אלה אתם שומרים על בריאותכם??

אחרי שתקראו את הדברים כאן תבינו שבדיוק ההיפך הוא הנכון!

 

האם אתם מורחים קרם"הגנה" מפני השמש?

אנחנו מוצפים בהנחיות כיצד להגן על עצמנו מפני קרני השמש המזיקה ושחשיפה לשמש עשויה לגרום לסרטן עור. אנחנו פוחדים מהשמש.

כשאני רוכב באופני הידיים בפארק הירקון, בשעות הבוקר המוקדמות, אני רואה את האנשים האלה, שעוטפים את עצמם מכף רגל ועד קדקוד ועם כובע שמסתיר כל חלקת עור חשוף, ואשר מורחים על עצמם שכבה עבה של קרם "הגנה". אלה הקיצוניים, שממש פוחדים מהשמש.

אך רובינו מאמינים למה שמספרים לנו, רובינו מורחים קרם "הגנה", רובינו מאמינים שהשמש אכן מזיקה וגורמת סרטן עור.

 

אך האם השמש אכן מסוכנת ומסרטנת??

מבלי להיכנס כאן לדיון סביב השאלה מה מניע את שטיפת המוח הזו בעניין השמש, ברור שיש כאן מניעים כספיים גדולים. זה פשוט: היכן שיש פרסומות, יש אינטרסט כלכלי…

אז מה האמת?

האמת היא שהשמש חשובה עד מאוד לבריאותינו, וחשיפה לשמש לא רק שאינה גורמת לסרטן, אלא שהיא תורמת למניעת כל סוגי הסרטן, כולל סרטן עור.

יש הרבה מחקרים שמראים את זה, וספרים שמביאים את הידע הזה באופן קריא וברור.

למשל, בארצות בהם יש הרבה שמש והתושבים חשופים הרבה לשמש יש מעט מאוד מקרי סרטן עור, בעוד שבארצות מעוטי שמש, כמו אנגליה וקנדה למשל, תדירות סרטן העור הינה גבוהה בהרבה.

מדוע זה?

הטבע הינו הרי חכם, וכך גם גוף האדם.

לקרני השמש, חוץ מההשפעות המיטיבות שלהן, יש אמנם גם השפעה מזיקה על התאים ועל ה DNA, אך לגוף יש מנגנונים טבעיים והוא יודע להתגונן מפני השמש ולתקן את הנזקים אם נוצרו כאלה.

כאשר אנו מורחים קרם "הגנה" וחובשים משקפי שמש אנו מבלבלים את הגוף ומנגנוני ההגנה הטבעיים שלו ובכך למעשה מעמידים את עצמנו בסכנה מוגברת, כפי שיוסבר להלן.

 

כמה עובדות חשובות בעניין השמש:

1. ויטמין D.

ויטמין D הינו הויטמין היחיד שכמעט ואינו מצוי במזון: הוא מיוצר בעור כאשר אנו נחשפים לשמש. משמעות הדבר היא כי ללא חשיפה מספקת לשמש יווצר במשך הזמן חוסר בויטמין D. את זה רובנו יודעים.

 

2. החשיבות הגדולה של ויטמין D.

ויטמין D חשוב לפעילות התקינה של כל מערכות הגוף, ולמעשה של כל תא ותא ממיליארדי תאי הגוף.

הוא חודר לתוך התאים, שם גורם להפעלה או לכיבוי של אלפי גנים. כלומר, הוא "מדבר" עם ה- DNA שלנו ומשפיע עליו! לטובה כמובן.

לקריאת המאמר שלי על אפיגנטיקה ומה למעשה שולט על הגנים שלנו לחצו כאן.

 

3. מחסור בויטמין D תורם להיווצרות מגוון מחלות.

מחקרים רבים הראו קשר בין רמות נמוכות של ויטמין D למחלות רבות, ביניהן:

  • אוסטאופורסיס (אובדן סידן מהעצמות),
  • סוכרת,
  • לחץ דם גבוה,
  • פיברומיאלגיה,
  • מרבית סוגי הסרטן,
  • מחלות אוטואימוניות (כמו טרשת נפוצה ודלקת מפרקים),
  • ועוד…

 

4. משקפי שמש פוגעות בייצור ויטמין D.

העיניים צריכות אף הן לקבל את קרני השמש בכדי שויטמין D ייוצר. כלומר שאם אנו לובשים משקפי שמש שחוסמות חלק ניכר מקרני ה UV, ייצור הויטמין ייפגע או יופסק.

 

5. קרם "הגנה" פוגע בייצור ויטמין D.

גם מריחה של קרם "הגנה" על העור יקטין או ימנע לגמרי את ייצור ויטמין D. לכן, כאשר אנו מורחים קרם "הגנה" מהשמש אנו למעשה מונעים מעצמנו מלקבל את הטוב של השמש…

 

6. חשיפה לשמש גורמת לייצור מלנין – ההגנה הטבעית של הגוף.

חשיפה לשמש גורמת לייצור מלנין בתאי העור. מלנין הינו אותו חומר כהה שגורם לאפקט השיזוף, ולמעשה הוא חומר המגן על תאי העור מקרינת השמש על ידי ספיגת קרני ה UV והפיכתם לאנרגיית חום.

לכן חשיפה הדרגתית לשמש תגביר את ייצור המלנין ותגרום לעורנו להיות כהה יותר, ולכן תגביר את ההגנה הטבעית שלנו מהשמש. במילים אחרות, אם אנו נמנעים מחשיפה לשמש אנו למעשה הופכים פגיעים יותר לנזקי השמש.

 

7. חשיפה לשמש גורמת לייצור סרוטונין.

חשיפה לשמש, ללא קרם "הגנה" וללא משקפיי שמש, תורמת לייצור של סרוטונין, הורמון השמחה. לכן חשיפה לשמש הינה תרופה אנטי דיכאונית טבעית מצויינת.

בחורף, כאשר יש מעט שעות שמש וכאשר השמש נמוכה בשמיים, אז אצל אנשים מסויימים עשוי להיווצר דיכאון חורף, כתוצאה מהיעדר מספיק שמש.

 

8. חומרים מזיקים ומסרטנים המצויים בקרם "הגנה".

בנוסף במרבית סוגי קרם "ההגנה" יש כל מיני חומרים מזיקים ומסרטנים. אלה חומרים שלא הייתם מוכנים להכניס למזון שלכם, אך כאשר אתם מורחים אותם הם חודרים לתוך גופנו דרך העור. חומרים אלה תורמים לנזקי עור ולהיווצרות סרטן העור.

 

9. זמן הספיגה של ויטמין D.

ויטמין D מיוצר על פני העור ולוקח זמן מה עד שהוא נספג בגוף. לכן כדאי להימנע מלשטוף את הגוף עם סבון כיממה לאחר החשיפה לשמש.

 

10. שני סוגים של קרני אולטרה סגול.

קרני האור האולטרה סגול, UV, הן אלה האחראיות לייצור ויטמין D. באור השמש יש שני סוגים של קרני אולטרה סגול: UVA, ו- UVB.  הסוג השני, UVB, הוא זה שדרוש לצורך ייצור ויטמין די. קרני UVA הן הקרניים המזיקות.

העניין הוא שקרני  UVB הינן בעלות חדירות נמוכה יותר מקרני UVA. למשל, קרני UVB נבלמות על ידי זכוכית.

זאת אומרת שאם אתם נחשפים לשמש מאחורי זכוכית, כמו במכונית עם חלונות סגורים, או מאחורי חלון, רק קרני UVA מגיעות אלינו ולכן אין ייצור של ויטמין D.

מאותה סיבה, חשיפה לשמש כאשר היא נמוכה בשמיים לא תגרום לייצור ויטמין די, כי קרני UVB נחסמות על ידי האטמוספירה. רק כאשר השמש נמצאת בגובה של מעל 45 מעלות יהיה ייצור של ויטמין די, אם שאר התנאים הדרושים מתקיימים.

 

כמה זמן חשיפה לשמש נדרש?

אני מקווה שכבר הבנתם שחשיפה נכונה לשמש לא רק שאינה מסוכנת, אלא היא סופר חשובה לשמירה על הבריאות ולמניעת מחלות, כולל סרטן וסרטן עור.

אפרופו סרטן עור, האם אתם יודעים שחלק גדול ממקרי סרטן מלנומה מתפתחים באיזורים בהם העור לא ראה שמש אף פעם או מאוד מעט. כמו למשל באיבר המין של האשה. השמש מונעת היווצרות מלנומה.

אז כמה זמן חשיפה לשמש נדרש?

אנשים עם עור בהיר זקוקים לחשיפה קצרה יותר לשמש בכדי לייצר את מנת ויטמין D היומית. אנשים בעלי עור כהה זקוקים ליותר זמן בשמש.

כך, לאדם עם עור בהיר יספיקו כעשרים דקות של חשיפה ישירה של מרבית הגוף לשמש. אדם בעל עור כהה יזדקק לכשעה חשיפה לשמש.

 

מי זקוק לתוסף של ויטמין די?

אם אינכם נחשפים מספיק לשמש, או אם יש לכם מחסור בויטמין די, אז חשוב לקחת תוסף של ויטמין די.

הכי טוב בצורה של טיפות שמטפטפים הישר לפה, מתחת ללשון. ככה יש ספיגה ישירה לדם מבלי לעבור דרך מערכת העיכול. אפשר גם כקפסולות.

המינון המומלץ על פי מומחים בתחום הינו 3,000-5,000 יחידות ליום.

 

לסיכום,

חשיפה יומיומית נכונה לשמש חשובה לבריאות שלנו.

ברור שחשיפה ממושכת בשעות החמות עשויה לגרום לנזק. אך הגוף יודע להתמודד ולשקם, וזו למעשה הסיבה מדוע העור מתקלף אחרי שנשרפים מהשמש: העור פשוט מחדש את עצמו.

ויותר מכך, אם מגדילים את החשיפה באופן הדרגתי אז הגוף מסתגל, העור רוכש הגנה טבעית, השיזוף, ואז אפשר להיות שעות רבות בשמש ללא שום נזק.

אני אישית נמצא שעות ממושכות בשמש כבר שנים, וללא שום תופעות לוואי שליליות. נהפוך הוא, השמש רק מוסיפה לבריאות ולאנרגטיות שלי.

עוד משהו חשוב אחד.

 

תזונה עשירה בפירות וירקות מעניקה הגנה טבעית מהשמש.

כאשר אנחנו אוכלים שפע של פירות וירקות חיים, אנחנו מקבלים שפע של נוטריאנטים ונוגדי חמצון שמעניקים לגוף הרבה דברים טובים כולל הגנה טבעית חזקה לשמש. זה מאפשר שהיה ממושכת יותר בשמש בביטחה.

לקריאת מאמר שלי על התזונה שיוצרת בריאות וריפוי לחצו כאן.

 

אני מקווה שבעקבות הדברים שקראתם כאן, תפסיקו למרוח את החומרים המזיקים האלה, הקרויים בטעות "קרם הגנה", ותתנו לעצמכם את המתנה הגלומה בחשיפה לשמש.

ואני מקווה גם שתחדלו ממנהג חבישת משקפי שמש. בהתחלה עשוי להיות לכם קשה, כי העיניים שהתרגלו למשקפי שמש נהיו רגישות. אך עם הזמן, העיניים נהיות חזקות יותר ועמידות יותר לאור השמש.

גם את זה אני אומר מניסיון אישי: אני הפסקתי ללכת עם משקפי שמש לפני יותר מעשור, והעיניים שלי רק התחזקו מאז.

שיהיו לכולנו ימים מלאי אור שמש מבריא ומשמח… (:

באהבה,
תומר (:
*****

  • לקריאת המאמר שלי על כיצד לשפר את השינה שלכם לחצו כאן (:
  • לפרטים על הסדנא ללימוד היפנוזה עצמית לחצו כאן (:

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *