זה עשוי לשנות את חייכם! מיתוס החלב והעצמות

חברים וחברות יקרים ויקרות!   שותפים לדרך…

מה שלומכם שלומכן?

זהו פוסט נוסף בסדרת הפוסטים שוברי המיתוסים שלי…

וגם הפוסט הזה עשוי לשנות את חייכם, ועשוי להציל אתכם!

וגם הדברים שאני עומד לכתוב היום עשויים לזעזע ולהפתיע אתכם. ואתם עשויים להתקשות להאמין, ואולי תחושו כעס על כך שלא סיפרו לכם את האמת הפשוטה הזו עד היום…

כל מה שאני עומד לומר לכם כאן הוכח ומבוסס מדעית ומחקרית.

והיום אני רוצה לכתוב על החלב ומוצריו.

כתוצאה משטיפת מוח מתמשכת ואינטנסיבית, רווחת האמונה שמוצרי חלב הינם בריאים ונחוצים לצורך מניעה של בריחת סידן מהעצמות ושמירה על עצמות חזקות.

למעשה ההיפך הגמור הוא הנכון!

חלב ומוצריו לא רק שאינם תורמים לסידן שבעצמות, אלא שהם גורמים ליציאה של סידן מהעצמות ולאורך זמן להיחלשות של העצמות.

ככל שתאכלו יותר מוצרי חלב, כך יגדל הסיכוי שתחלו באוסטאופרוסיס, כלומר בעצמות חלשות ופריכות, וסיכוייכם לשבר במפרק הירך ילכו ויגדלו.

ומדוע זה?

הרי בחלב יש הרבה סידן, אתם בוודאי אומרים.

נכון, בחלב יש סידן.

אך הסידן שבחלב פרה אינו נספג ברובו אל תוך הגוף.

חלב פרה הינו שונה בהרכבו מחלב אם אנושי. זאת מכיוון שחלב הפרה נועד לעגל, בעוד שחלב אם נועד לתינוק. העגל גדל בקצב שונה מאוד מאשר התינוק, וחלב אימו, כלומר חלב פרה, מותאם לקצב גידולו ולצרכיו הספציפיים של העגל. לענייננו, בחלב פרה יש פי שלושה-ארבעה יותר חלבון וזרחן, אך פחות מגנזיום מאשר בחלב אם.

ריבוי הזרחן ומיעוט המגנזיום פוגע בספיגת הסידן הנמצא בחלב פרה. כלומר שהסידן המצוי בחלב זה אינו נספג ברובו ויוצא החוצה כלעומת שנכנס…

עודף הזרחן והחלבון גורמים גם לעליה בחומציות הדם, ובכדי לשמור על מאזן בסיסיות-חומציות נכון, הגוף נאלץ להוציא סידן ומגנזיום מהעצמות. קראתם נכון – אכילת מוצרי חלב גורמת ל"בריחה" של סידן מהעצמות.

בדיוק הפוך ממה שמספרים לכם!

ואגב, כל חלבון מהחי גורם לעליה בחומציות ולכן ליציאה של סידן מהעצמות.

מחקרים מראים כי במדינות בהן תצרוכת החלב ומוצריו גבוהה, כמו בישראל ובארה"ב, תדירות האוסטאופרוסיס והשברים באגן הינה מהגבוהות בעולם. לעומת זאת, במדינות בהן אוכלים מעט או כלל לא מוצרי חלב, כמו בארצות המזרח הרחוק, יש תדירות נמוכה ביותר של אוסטאופורסיס ושברים.

הגוף זקוק למעט סידן יחסית, אך הוא זקוק לסידן ממקורות נכונים. אוכלוסיות הניזונות מתזונה המבוססת על הצומח, ואשר יש להן עצמות חזקות, צורכות כ- 400-500 מ"ג סידן ביום, הרבה פחות מאשר בתזונה המערבית. אך הסידן אצליהם נספג כיאות, ואין להם את עודף החומציות שגורם לשחרור סידן מהעצמות.

יש די והותר סידן בירקות, אגוזים וזרעים, טחינה, וכו'.

אמנם מאמר זה עוסק בעיקר בנושא הסידן, אך אני לא יכול מבלי להתייחס לעוד עניין מהותי שקשור לחלב ומוצריו: סרטן.

צריכת מוצרי חלב תורמת להיווצרות סרטן לפחות בשני אופנים.

הראשון הינו הימצאות רמה גבוהה של הורמון הגדילה IGF-1. הורמון זה הוכח כמעודד גדילה של תאים סרטניים, ומחקרים מצאו כי יש קשר בין הימצאות רמה גבוהה של IGF-1 בדם לבין התפתחות סרטן השד בנשים וסרטן הערמונית בגברים.

הגורם השני הינו החלבון. חלבון מהחי גורם כאמור לעליה בחומציות הדם, כניראה בגלל ריבוי חומצות אמינו המכילות סולפטים ופוספטים. וסביבה חומצית בגוף קשורה קשר ישיר להתפתחות סרטן. סרטן משגשג בסביבה חומצית וקמל בסביבה בסיסית (כפי שאמור להיות הגוף שלנו).

מוצרי חלב תורמים לעוד בעיות ותחלואים רבים. אך כאן היום התמקדתי בנושא הסידן והעצמות, ודי בכך בכדי להבין שחלב ומוצריו הינם מזיקים לנו.

ולמעשה, זה די הגיוני: אתם מכירים חיה כלשהי בטבע שממשיכה לשתות חלב אחרי שלב היניקה? לא, אין אף חיה כזו בטבע. והטבע חכם, הוא יודע מה נכון ובריא… (;

אני ממליץ מאוד לקרוא את הספר המצוין של ד"ר אריה אבני  "שוטי החלב. על נזקי החלב לבריאות". יש בו הרבה מידע חשוב.

אם כך, המיתוס שחלב ומוצריו טובים ונחוצים לעצמות חזקות הינו מופרך ביסודו.

האמת הינה בדיוק ההיפך מכך.

אני מקווה מאוד שעקב קריאת הדברים כאן תשכילו ותוציאו לגמרי את מוצרי החלב מרשימת הקניות שלכם ומהתזונה שלכם.

בפוסטים הבאים אמשיך להתייחס ולהפריך עוד כמה מיתוסים ואמונות שגויות.

לטובתכם, למען בריאותכם, למען הזכות לדעת את האמת…

באהבה,

תומר (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *