הארקה ובריאות – חשיבות החיבור החשמלי לאדמה.

הארקה ובריאות – חשיבות החיבור החשמלי לאדמה.

 

חברים וחברות יקרים ויקרות!  שותפים לדרך…
מה שלומכם ושלומכן היום?

מירית ביקשה שאכתוב על הארקה. ואכן הארקה לאדמה זה נושא חשוב שמרבית האנשים אינם מודעים אליו עדיין. אז היום אני אכתוב על כך.

במאמר הזה אני אסביר:

1. מה זאת הארקה לאדמה (Grounding)?
2. שדות אלקטרו-מגנטיים בעולם המודרני.
3. שדות אלקרו-מגנטיים, רדיקלים חופשיים, ואנטי אייג'ינג.
4. ומה הקשר לאנטי אייג'נג?
5. כיצד הארקה לאדמה תורמת לבריאות?
6. הארקה בזמן השינה.
7. שדות חשמליים, הארקה, ואיכות השינה.

 

מה זאת הארקה לאדמה (Grounding)?

הארקה לאדמה היא הארקה חשמלית, כלומר חיבור חשמלי לאדמה. תיכף אני אסביר וארחיב מדוע הארקה חשמלית הינה כה חשובה. כמובן שיש גם את החיבור הרוחני לאדמה, אך כיום אני מתייחס לחיבור החשמלי בלבד.

 

שדות אלקטרו-מגנטיים בעולם המודרני.

בעולם המודרני שבו אנו חיים יש סביבנו כל הזמן שדות אלקטרומגנטיים שנובעים ממכשירים חשמליים ואלקטרוניים, מהטלפונים הסלולריים, מטלפונים אלחוטיים רגילים ואפילו מקווי החשמל שנמצאים בקירות.

אנחנו גם חיים מנותקים מהאדמה, חיים בבתים או בדירות, על רצפה, וכמעט שאיננו באים במגע עם האדמה.

בנוסף, היות שאנחנו הולכים בנעליים שהסוליה שלהן עשויה מפלסטיק או מגומי, אנחנו מבודדים מבחינה חשמלית מהאדמה. בעבר היינו הרבה יותר מחוברים וקרובים לאדמה, אך כיום רובנו מנותקים מהאדמה כמעט כל הזמן.

הצירוף של שדה אלקטרומגנטי והניתוק החשמלי מהאדמה גורם לכך שבגוף מצטבר מטען חשמלי עודף שאין לו לאן לצאת. כלומר, בגוף מצטבר מטען חשמלי חיובי, שאין לו לאן להתפרק. למטען חשמלי כזה יש השלכות בריאותיות, כי זה לא המצב הטבעי של הגוף ומכיוון שהוא מעלה רמת הרדיקלים החופשיים בגוף.

 

שדות אלקרו-מגנטיים, רדיקלים חופשיים, ואנטי אייג'ינג.

כמו שהסברתי, המטען החשמלי הזה מהווה סיכון בריאותי מכיוון שהוא גורם לעליה בכמות הרדיקלים החופשיים בגוף.

אך מה זה בכלל רדיקל חופשי?

רובכם בוודאי שמעתם על רדיקלים חופשיים. אך מרבית האנשים אינם יודעים מה זה רדיקל חופשי. אני אסביר זאת בצורה פשוטה:

רדיקל חופשי היא מולקולה, חומר, לא יציב, שיש לה מטען חשמלי חיובי. כלומר חסר לה אלקטרון (אלקטרון הוא החלקיק בעל המטען השלילי באטום).

אז לרדיקל החופשי חסר אלקטרון, כלומר הוא "רעב" לאלקטרון. והרדיקל החופשי ינסה לקחת, לחטוף, אלקטרון ממולקולות אחרות בגוף ובתאים. הוא יכול "לגנוב" אלקטרון מכל מולקולה, בין אם זה הורמון, או אנזים, או כל חלבון אחר, או מה ד.נ.א. (DNA).

ככה הרדיקל החופשי גורם נזקים לכל מיני מולקולות בגוף ובתאים, וגורם נזק גם ל DNA.

לגוף יש יכולת להגן על עצמו בפני רדיקלים חופשיים. יש בגוף חומרים שנקראים נוגדי חמצון, או אנטי אוקסידנטים. נוגדי חמצון מכילים אלקטרון עודף, והם באים לרדיקל החופשי ונותנים לו את האלקטרון החסר. וככה הם מנטרלים את הרדיקל החופשי המזיק.

בגוף יש המון סוגים של נוגדי חמצון. ויטמין C, ויטמין E הם שתי דוגמאות לנוגדי חמצון. פירות וירקות חיים עשירים בהמון חומרים נוגדי חמצון. במזון מהחי יש מעט מאוד נוגדי חמצון.

אולם כאשר מצטבר בגוף מטען חשמלי עודף, אז כמות הרדיקלים החופשיים עלולה להיות גדולה מידי בכדי שהגוף יוכל לנטרל את כולם. ואז הרדיקלים החופשיים גורמים נזקים לתאים ול DNA.

אם בנוסף לכך אנחנו אוכלים תזונה גרועה שענייה בנוגדי חמצון, כלומר אוכלים מעט פירות וירקות חיים, אז הבעיה תחריף עוד יותר.

לקריאת המאמר שלי על תזונה בריאה ומבריאה לחצו כאן (:

 

 

ומה הקשר לאנטי אייג'ינג?

רדיקלים חופשיים והנזק שהם גורמים בגוף תורם לתהליכי הזדקנות ולהזדקנות מואצת. רדיקלים חופשיים הם אחת הסיבות לפגיעה בתפקודי הגוף השונים ולתהליך הזדקנות.

וההיפך, ככל שיהיו בגוף פחות רדיקלים חופשיים ויותר חומרים נוגדי חמצון, כך תהליכי הזדקנות יהיו איטיים יותר. היות ולגוף יש יכולות תיקון, בתנאים מסויימים הגיל הביולוגי הפיזיולוגי עשוי אפילו ללכת "אחורה" – כלומר, שהאדם נהיה צעיר יותר מבחינה פיזיולוגית.

תזונה נכונה שעשירה בהרבה פירות וירקות, חיים מתוך רוגע ושמחה, צום לסירוגין וצום ממושך יותר, חשיפה לשמש, שינה נכונה וטובה, ועוד – כולם תורמים לירידה בכמות הרדיקלים החופשיים ולכן לשמירה על גוף ומוח צעירים.

וגם הארקה.

גם הארקה מפחיתה רדיקלים חופשיים ומסייעת בשמירה על גוף ומוח צעירים ובריאים.

 

כיצד הארקה לאדמה תורמת לבריאות?

כאשר אנחנו עומדים יחפים על אדמה, על דשא, או על החול בחוף הים – אז אנחנו מתחברים לאדמה מבחינה חשמלית. כלומר, אנחנו מוארקים לאדמה. כך המטען החשמלי העודף שנמצא בגוף יכול לזרום החוצה סוף סוף.

למעשה, התהליך הוא הפוך:
באדמה יש עודף של אלקטרונים בעלי מטען שלילי, וכאשר אנחנו הולכים יחפים על האדמה, ובאים במגע עם האדמה, אלקטרונים זורמים מהאדמה לתוך הגוף, ומנטרלים את המטען החיובי העודף שיש בגוף.

 

הארקה היא אנטי אוקסידנט חזק ועוצמתי ביותר!

באדמה יש אינסוף אלקטרונים חופשיים שיכולים לנטרל את הרדיקלים החופשיים שנמצאים בגוף. כלומר, כאשר אתם עומדים יחפים על האדמה, אתם מסייעים לגוף לנטרל את הרדיקלים החופשיים המזיקים.

הארקה היא אנטי-אייג'ינג עוצמתי!

לכן חשוב כמה שאפשר להיות יחפים על אדמה ובחוף ים.

כמובן שגם אם תניחו את הידיים על האדמה, או כל חלק גוף חשוף אחר, זה גם יעשה הארקה.

פעם הבאה שאתם יושבים על דשא או בחוף הים או בפיקניק – אל תשכבו על מחצלת (שהיא לרוב מפלסטיק), אלא תשבו ישירות על האדמה. או לפחות תוודאו שכפות הרגליים או הידיים שלכם נוגעות באדמה.

 

שדות אלקטרו-מגנטיים, הארקה, ואיכות השינה.

חשוב מאוד בזמן השינה להיות מוארקים.

חשוב מאוד בזמן השינה גם לצמצם למינימום את השדות החשמליים והקרינה בחדר השינה.

זאת מכיוון שבזמן השינה מתרחשים בגוף תהליכים של ניקוי, תיקון רקמות, וריפוי. ולכן חשוב לצמצם למינימום את השדה החשמלי ואת הקרינה, ואם אפשר לישון עם הארקה.

במרבית חדרי השינה קיימים חוטי חשמל ממש למראשות המיטה, קרוב לראש כאשר אנחנו ישנים, ולכן אנחנו נמצאים בתוך שדה אלקטרומגנטי בזמן השינה, דבר שעשוי לפגוע באיכות השינה.

 

אז מה עושים?

ראשית כל, מוציאים את כל מכשירי החשמל בחדר השינה מהשקע, על מנת להפחית למינימום את השדה האלקטרומגנטי בחדר השינה. מכשיר חשמלי שמחובר לחשמל מייצר שדה אלקטרומגנטי גם אם הוא מכובה. רק אם המכשיר אינו מחובר לשקע אז הוא לא ייצור שדה חשמלי.

אם יש לכם שעון מעורר שפועל על חשמל, תחליפו אותו לאחד שפועל על בטריות. מכשיר שפועל על בטריות לא מייצר כמעט שדה אלקטרומגנטי.

אפשרות נוספת, ועדיפה, היא להוריד בארון החשמל את המתגים שמביאים חשמל לחדר השינה (תאורה, שקעים, תריסים חשמליים, מזגן, וכו'). ככה תיצרו בלילה בחדר השינה איזור כמעט נטול שדות אלקטרו מגנטיים. זה לוקח בדיוק 10 שניות להוריד את המתגים בארון חשמל לפני שהולכים לישון, ולהרים אותם חזרה בבוקר.

זה בהחלט שווה את המאמץ הקטן.

את הטלפון הסלולרי תשאירו מחוץ לחדר, ואם הוא בחדר אז תעבירו אותו למצב טיסה (להפחית קרינה במהלך הלילה), ואל תטעינו אותו בחדר השינה. אם הוא בחדר, שימו אותו רחוק ככל שאפשר מהמיטה ומהגוף.

בנוסף, יש דרכים להתחבר להארקה של הבית, ודרך כך להתחבר חשמלית לאדמה. קיימים סדיני הארקה, שבהם שזורים חוטי כסף דקיקים, ואשר מחברים אותם לחור ההארקה בשקע החשמלי. כאשר אתם ישנים על סדין כזה, אתם למעשה ישנים מחוברים חשמלית לאדמה, דרך ההארקה של הבניין. זה יכול לשפר את טיב השינה ואת הבריאות בכלל.

 

אז זהו בנושא הארקה והחיבור החשמלי לאדמה.

מודעות לעניין ושינויים קלים שתכניסו ליומיום יעשו הבדל גדול בבריאות שלכם!

 

ואני כמובן תמיד כאן לכל מי שזקוק לסיוע והכוונה…

ובינתיים תזכרו לנשום עמוק,
לראות את הטוב שיש לכם בחיים,
ולחייך הרבה…

באהבה,
תומר (:

*****

*  לפרטים על סדנת היפנוזה עצמית אינטרנטית לחצו כאן (:

*  לקריאת המאמר "היתרונות העצומים של נשימות עמוקות מלאות" לחצו כאן (:

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *